PARADISE ARCHIVE

malus communis, 2017, bronze casting from 3-d-print, 8 x 14 x 13 cm

paradise archive I,17 - participatory project, temporary installation for visitors sharing their ideas of paradise

malus communis - genetic code, 2017, object, 100 laser prints on transparency sheets, screw-bound, 28 x 20 x 3 cm

detail: malus communis - genetic code, 2017

an apple a day, 2017, growing collection of seeds of apples eaten daily by Katja Sehl in 2017, Weck-jar and metal clips

map of paradise, 2017, participatory project, cyanotype (blueprint) on paper, foldable, 180 x 310 cm

map of paradise, 2017, part of the ongoing project PARADISE ARCHIVE, a growing collection of common paradises started in 2017

paradise archive I,17 - diaries, collection of 9 sketch books (42 x 30 cm) accompanying the paradise project with drawing, cutout, text…

exhibition site 2017, with malus communis (front) and terracotta figure by Franz Raßl (background)

paradiesArchiv - fortlaufendes Kunst-Projekt, *2017

eine Annäherung

Was, wenn Paradies IST.
Was, wenn es keine Vertreibung gab, wenn Verdammnis ein Filmstoff ist,
was, wenn es einfach Patchwork ist, nach allen Seiten offen,

sich ausbreitet wie ein Virus,
was, wenn die verbotene Frucht aus Voxel besteht, die unfassbare Datenmengen produzieren,
zurückgerechnet auf überschaubare Dimensionen, um zu begreifen,
was, wenn Schnelligkeit und Genauigkeit schon immer zum Plan gehörten,

wenn der Apfel der Geschichte aus primitiven Körpern besteht, Kugel, Zylinder, Kegel und
dem passenden Gegenstück, wie im Garten der Lüste von Hieronymus Bosch,
wo Mensch, Tier und Pflanze in Schablonenform geschnitten, alle mit allem vereint…
was, wenn am Ende sich alles ständig auflädt und entlädt und nur scheinbar vorankommt und
was, wenn das Herzstück der Welt ein Apfelkern wäre…

PARADISE ARCHIVE - ongoing art project, *2017

an approach

What, if paradise IS.
What, if it has never been lost, if expulsion is stuff for fiction,
what, if it is just patchwork, allowing maximum possible flexibility,

spreading like a virus,
what, if the forbidden fruit consists of voxel, causing vast amounts of data
thrown back into manageable dimensions, to comprehend,
what, if speed and accuracy have always been part of the plan,

what, if the apple of history is made of primitive bodies - sphere, cylinder, cone -
joined by their mating interface, like in Hieronymus Bosch's painting The Garden of Earthly Delights,
where large numbers of cut out template figures, man, fauna, flora, indulge in passion…
what, if in the end it's all about charging and discharging rather than progressing and
what, if the core of the world was an apple seed…